Project Description

Op zeer heldere en prettige wijze weet kaakchirurg B. van Minnen ons een goed overzicht te geven over de diagnostiek algemene pathologie, ontstekingen, aandoeningen aan het mondslijm, afwijkingen van de tong, de speekselklieren en het kaakbot. Daarnaast komen afwijkingen van gebitselementen, pathologie van het kaakgewricht en tumoren aan bod. Deze module geeft een uitstekend overzicht van essentiële onderwerpen rondom pathologie en kaakchirurgie.

Gezien alle veranderingen die zich voordoen in de gezondheidszorg is het van belang dat personeelsleden in de praktijk voldoende basiskennis hebben op dit gebied. Deze module geeft een stevig basisfundament van waaruit verantwoord gehandeld kan worden.

INSCHRIJVEN

Deze module is geschikt voor mondhygiënisten die hun kennis willen opfrissen en voor tandartsassistenten die met kaakchirurgie te maken hebben of een mbo-4 opleiding volgen.

Er is geen toelatingseis voor deze module. Om deze module te kunnen volgen is enige voorkennis vereist.

Per persoon kan de cursus gevolgd worden, indien gewenst kan in overleg een additionele cursus in de praktijk plaatsvinden.

De kosten per deelnemer bedragen €145,= per persoon. Vrijgesteld van B.T.W.

Aan het eind van deze module heeft de cursist:

• een overzicht van de diagnostische mogelijkheden die een MKA chirurg tot zijn/haar beschikking heeft.
  • kennis gemaakt met veelvoorkomende pathologie in de mondholte.
  • een overzicht van de aandoeningen in de rest van het hoofdhalsgebied waar de MKA chirurg mee te maken heeft.

Deze module bestaat uit 11 hoofdstukken. De meeste hoofdstukken zijn verdeeld in een aantal paragrafen. De cursist volgt alle hoofdstukken achterelkaar.

Hoofdstukken:

1. Diagnostiek
  2. Pathologie algemeen
  3. Ontstekingen
  4. Aandoeningen aan het mondslijm – deel 1
  5. Aandoeningen aan het mondslijm – deel 2
  6. Afwijkingen tong
  7. Afwijkingen speekselklieren
  8. Afwijkingen in het kaakbot
  9. Afwijkingen gebitselementen
  10. Pathologie van het kaakgewricht
  11. Tumoren
  • Duur video:                               ongeveer 90 minuten
  • aantal hoofdstukken:               11
  • Docent:                                       Dr. B. van Minnen, kaakchirurg
  • Inclusief:                                    vragen, toetsen, samenvattingen en certificaat

Aan het einde van de module krijgt de cursist na het succesvol afleggen van de toets het certificaat.

De toets kan herhaald worden, totdat de cursist tenminste 70% van de vragen goed heeft. Het systeem heeft grote vragenbanken waaruit de toetsen volgens toetsmatrijzen samengesteld worden.

De studiebelasting is afhankelijk van het kennis- en opleidingsniveau van de cursist. De totale studietijd zal variëren tussen de 3 en 6 uur.

Inschrijven voor een opleiding: