GEMOTIVEERD & NIEUWSGIERIG

Heb jij al die leuke baan als assistent in een tandartspraktijk of ben je een omloopassistent? En wil jij graag verder komen in je werk? Volg dan bij Academie Tandartspraktijk de opleiding Sterilisatieassistent.

Alle aspecten van een sterilisatieassistent

In de praktisch gerichte en interactieve e-learning modules wordt duidelijk hoe uitgebreid het werkveld van sterilisatieassistent is. Je krijgt alle verschillende aspecten van het vak, waarmee jij jezelf kunt bekwamen als sterilisatieassistent. Uiteraard is veilig en schoon werken cruciaal en staat daarom ook centraal.

• Theorie koppelen aan de praktijk

De theorie en wat je ziet in de video’s zul je herkennen en terugzien in de praktijk.

• Individueel leertraject

Het pakket aan e-learnings bestaat uit losse modules die je in je eigen tijd en tempo kunt volgen.

• Voordelen van e-learning

Een uitgebreid pakket e-learning modules geeft jou een theoretische basis op hoog niveau. Het is een systematische opleiding, met een aantal voordelen. Zo kun je op relatief eenvoudige wijze lesvideo’s en toetsen herhalen. Een ander voordeel is dat je in je eigen tijd kunt studeren en voorbereid naar de les kunt komen.

Onderwerpen die aan bod komen

In het pakket e-learning Sterilisatieassistent vind je modules over: basisstart tandartspraktijk (4 module: anatomie, pathologie, instrumenten, apparatuur), infectiepreventie (3 modules), sterilisatieassistent in de tandartspraktijk (1 module), infectie- en ziekteleer (1 module).  Ook worden een praktijklessen (11 modules d.m.v. klinische video’s) aangeboden waardoor de assistent kennis heeft over het algemene verloop van de behandeling en de gebruikte materialen.

De module is bedoeld voor:

• tandartsassistenten, receptionisten en andere medewerkers die met instrumentarium te maken hebben.
  • tandartsen die het sterilisatieproces aansturen en protocollen maken.

Er is geen toelatingseis voor deze module. Deze module is echter minder geschikt voor een startende tandarts- of sterilisatieassistent. De cursist heeft bij voorkeur al enige tijd ervaring hebben in een tandartspraktijk of heeft op zijn minst de module “Infectiepreventie” doorlopen. Zonder deze voorkennis zal de module minder gemakkelijk te volgen zijn.

Per persoon kan de cursus gevolgd worden, indien gewenst kan in overleg een additionele cursus in de praktijk plaatsvinden.

De kosten per deelnemer bedragen €795,= per persoon. (Vrijgesteld van B.T.W.)